19 Ocak 2013 Cumartesi

KIRMIZI PANCARLI RUS SALATASI

KIRMIZI PANCARLI RUS SALATASI

Bu tarifi bir dönem Rusya'da yaşamış komşum Tülin bizi ailecek balık yemeye çağırdığında yemiştim.Balığın yanına çok yakışmıştı..İlk tattığımda çok beğendim ve pek sevmediğim kırmızı pancarı hem de çiğ olarak tüketebileceğim bir meze öğrenceceğim için çok mutlu oldum.:))
 Komşum da benim gibi yemek yapmaya meraklı bir arkadaşım..Söylediğine göre bizim bildiğimiz klasik Rus salatası dışında Ruslarda çok zengin bir salata kültürü varmış.İşte bu da onlardan biri..


1 küçük boy kırmızı pancar
5-6 kaşık yoğurt
1 -2 kaşık mayonez(ben koymadım)
10-15 tane gün kurusu kayısı
Bir avuç kuru üzüm
Yarım su bardağı ceviz
(Malzemeler isteğe göre artırılabilir)

Kırmızı pancar robotta ince ince rendelendikten sonra yoğurt ve mayonez ile karıştırılır.
Ayrı bir kapta üzüm ,kayısı ve çekilmiş ceviz de karıştırılır.Tabağın altına yoğurtlu pancarlı karışım üstüne kuruyemişler ilave edilir..
Hepsi bu kadar:))Çok kolay ve nefis bir tarif..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder