19 Ocak 2013 Cumartesi

HAVUÇLU PİLAV

Bugün kızımın ve eşimin keyifle yediği , Kahramanmaraş'ta Acem Pilavı olarakta geçen hatırı sayılır yemeklerden havuçlu pilavı bloğumuzda paylaşmak istedim.
Çocukların pilav gibi karbonhidrat türü yiyecekleri çok sevdiği bi gerçek.O yüzden bu pilavı kızım Ela yerken içim rahat..İçinde hem sebze var hem de et..Etlerini küçültüyorum havucunu etini ayırt etmeden yiyor , çünkü gerçekten çok lezzetli..:))

Havuçlu Pilav

2 bardak pirinç
3.5 bardak su
2 büyük boy havuç
1 orta boy soğan 
300 -400 gr kadar küçük doğranmış kuşbaşı et
zeytinyağı ,tereyağı
nohut büyüklüğünde biber salçası 
deniz tuzu veya himalaya tuzu
isteğe göre kekik

Önce havuçları resimdeki gibi doğrayın ve zeytinyağında tuz ekleyerek rengi değişene kadar kavurun.Bi taraftan etleri hiç bişey eklemeden tencereye atın ve altı kısık şekilde pişsin.Suyunu saldıktan sonra altını açın ve tencerenin de kapağını açarak suyunu çekmesini bekleyin.Bu sırada ben ete biraz kekik ve tuz ekliyorum.İsteyen karabiber de koyabilir.Kavrulan havuçları başka bi kaba alarak küçük küçük doğradığınız soğanları da biraz kavurun.Diğer yandan et suyunu çekince biraz zeytinyağı ekleyip eti de biraz kavurun ve havuç ve soğanı da ekleyerek bir kez de öyle çevirin.Üstüne      



- pirincine göre değişir ama benim kullandığım organik baldo pirince 3.5 su bardağı su tam oldu -ekleyin.Kaynayınca sıcak suda yıkadığınız pirinci ekleyin.Suyunu çekince tavada tereyağını kızdırıp üzerine döküyoruz..Mutaktan nefis kokular geliyor..Daha pişmeden Ela istemeye başladı bile..Afiyet olsun.Mutlaka deneyin derim..
Benim kızım pişer pişmez kefiriyle beraber yemeye başladı..:))



3 yorum:

  1. ellerinize sağlık çok lezzetli görünüyor ilk fırsatta denemek gerek:))

    YanıtlaSil
  2. Bloğu yeni gördüm eski zamanlarda yazılmış olmasına rağmen hala o kadar etkili ve güzelki… bloğunuza koyduğunuz çocuklarda ayrı tatlı çok teşekkür ediyorum şunuda eklemek isterim ki 7 yaşındaki sadece çikolata şeker yiyen kızımın en sevdiği yiyecek oldu ve olmaya devam edecek…sevgiler

    YanıtlaSil